Skip to main content

SET BABY SPA TASNEEM

BABY SPA SET


Kalian pernah dengar tak tentang baby spa? Ala kedai baby spa di shopping mall selalu ada. Ummi tak bekesempatan nak bawa anak anak ummi berspa di situ. Banyak kelebihan baby spa tu tau rupanya.

Bayi akan dimandikan dalam bath tub khas dan bayi akan diurut secara esklusif. Wah dah macam mak berspa lepas bersalin. Mesti syok kan? Bayi pasti rasa selesa dan tidak meragam.

Ha disebabkan tak semua ibu mampu nak bawa bayi berspa di shopping mall, Tasneem Naturel bakal nak keluarkan SET BABY SPA TASNEEM tau. Sekarang baby pun boleh berSPA dari rumah.

Ada tiga unit penting dalam SET BABY SPA TASNEEM

1. Head To Toe
2. Massage Oil
3. Lotion

Yang penting ia natural dari plant based. Tiada SLES. Tiada bahan bahan kimia petroleum. So tak perlu ragu - ragu.

Ia boleh dikatakan set kelengkapan bayi yang cukup untuk penjagaan kuli bayi.

3 CARA PENGGUNAAN BABY SPA SET

1. Mandikan bayi dengan Head To Toe secara lembut. Dalam head to toe ini ada sweet orange dan chamomile yang beri ketenangan dan menyegarkan badan bayi.




2. Selepas mandi, bilas bayi dengan air dan lap bagi kering. Kemudian, ibu boleh guna massage oil dan mengurut kulit bayi dengan perlahan dan lembut.


3. Bila kulit bayi dah kering sikit selepas mengurut, ibu boleh letakkan sedikit lotion pada kulit badan bayi untuk keselesaan dan keharuman badan bayi sepanjang hari.


Insyaallah. Harap-harap hujung bulan Februari set ini akan release. Tak sabar nak menggunakannya!

Jika ada yang berminat boleh terus hubungi ummi di bawah ;

  Whatsapp/ SMS : 013-5157172  

Comments

Popular posts from this blog

PEKA TANDA AWAL ASMA

Sejak madihah selalu semput dulu, saya memang peka sikit simptom-simptom dia. Ia bermula dari selesema, batuk dan demam.Bila demam okey, batuk dan selsema ada lagi lagi kena pantau! Sebab dari selsema dan batuk le dia pernah kena pneumonia. Umi dan madihah terpaksa duduk wad berhari-hari. Nasib duduk hospital kerajaan je, kalau swasta ? Hm fikir sendiri la ya.😢 Ibu wajib peka pada petanda atau simptom awal asma. Ayah madihah ni ada asma. Kalau boleh saya tak nak la anak-anak ada asma juga. Asma ini perlukan rawatan khas. Ini simptom-simptom yang biasa dikaitkan dengan asma. Jangan ambil ringan hal ini. 1. Dada yang berbunyi ketika bernafas. 2. Nafas pendek. 3. Rasa sempit dada. 4. Mengalami batuk berkahak secara berpanjangan. 5. Hidung berhingus atau mengeluarkan mukus secara berpanjangan. 6. Mempunyai ahli keluarga yang mengalami asma. Yang no 6 tu, tak dinafikan memang ada. tapi sebgai ibu kita boleh elak atau kurangkan gejala di atas berlaku secara berterusan. Betul

8 Kelebihan bermain jigsaw puzzle

Jigsaw Puzzle Tahukah anda puzzle adalah satu alat mainan yang bagus untuk kanak- kanak? Banyak kelebihan bermain puzzle bagi anak-anak ini, antaranya:- 1- Mengaktif, meransang otak, membentuk skil pemikiran secara logik serta mengenal objek, dan warna. 2- Melatih koordinasi mata dan tangan dan meransang motor halus kanak2 kerana mereka akan berusaha untuk memadankan kepingan puzzle ke tempat yg betul serta menggunakan kekuatan jari mereka untuk mengambil kepingan2 kecil puzzle. 3-Melatih pemikiran logik 4- Melatih kesabaran dan ketabahan kanak2 ketika menyelesaikan puzzle 5- Meningkat pengetahuan ttg bentuk n ruang dgn meneliti kepingan dan bentuk2 puzzle. 6- Meningkatkan kemahiran bermasyarakat dan merupakan peluang yang baik untuk ibu bapa untuk berbual dengan kanak2 dan berkongsi menyelesaikan masalah bersama2. 7- Melatih kanak2 berfikir dan menyelesaikan masalah. Malah jigsaw paling mudah akan memerlukan mereka untuk berfikir tentang apa yang perlu mereka lakukan untuk se